Prize desu

Written by Shinobu , January 22, 2011 7:47 AM

vi var paa arkade istad og jeg vant et One Piece (anime) haandkle!skills!
foer det var vi paa karaoke bar og sang haha,det hoertes sikkert helt forferdelig ut!

allerede paa to dager har jeg laert noen nye ord.
densha - tog
eki - togstasjon
yoparai - full (drunk)

det var en vi moette paa hostelet som het Richard (fra Canada) som laerte meg yoparai.han har visst bodd her i 15 aar.
de prater veldig lite japansk her,saa det er godt jeg laerer litt mer.jeg kan allerede nok til aa faa den hjelpen vi trenger da.dessuten er alle her utrolig hjelpsomme.men det er ogsaa noen som unngaar aa prate med deg,det er flere grunner til det.enten fordi vi er gaijin (utlendinger) og har tattoveringer,men ogsaa ofte fordi de ikke kan engelsk og toer ikke prate engelsk med deg rett og slett.
jeg er litt forbauset over at det nesten ikke er lov til aa roeyke ute noe sted,men nesten overalt inne er det lov.baade her paa internett kafeen kan man roeyke,pluss at vi faar gratis drikke her.drikker lemon c vitamin drikk.isteer her er ikke noe gode,zero sugar..

0 Response to "Prize desu"

Post a Comment